Soluto: ERP, CRM, E-ticaret ve Sektöre Özel Çözümler

CRM Programı (CRM Yazılımı)

CRM Nedir sorunusun cevabı çok basittir. CRM Açılımı Müşteri İlişkileri Yönetimi olarak tanımlanan bir sistem şeklinde karşımıza çıkmaktadır. Diğer bir deyişle firmaların müşterilerle ilişkilerini yöneten bir yazılım sistemidir. CRM ne demek sorusu kısaca böyle cevaplanabilir. CRM ile müşteri ilişkilerini yönetmek, analiz etmek ve iyileştirmek için kapsamlı bir bulut çözümüne ihtiyaç vardır. Eksiksiz ve dinamik bir müşteri görünümü için kullanılması gereken CRM programı nedir?

horizontal-line

CRM Programı Nedir?

CRM sistemi; bir müşterinin bilgileri, şirket temsilcisiyle etkileşimleri, hizmet talepleri, varlıkları gibi bütün verileri toplar. Aynı zamanda bu verileri bağlar ve analiz eder. CRM sistemi nedir sorusu kısaca böyle özetlenebilir. Sistem, daha sonra verilerin erişimine ve her bir temas noktasını anlamasına olanak sağlar. CRM değerlendirmesi sürecini hızlandırarak sağlam bir müşteri ilişkisinin temellerinin atılmasına olanak sağlar. Sistem sayesinde verilerin komisyon modelleri, satış tahminleri, bölge segmentasyonu, kampanya tasarımı ve ürün inovasyonu gerçekleştirir. Aynı zamanda CRM programı ile diğer satış, pazarlama ve servis faaliyetleri de yürütülebilir. Bu hizmetlerin tamamı, müşteriyi memnun etme, kazanma, elde tutma ve gelir üretme çabaları için yardımcı olur. Böylece müşteri etkileşim sürecini kolaylaştırır. Müşterilerle güçlü bir ilişki kurmaya, satış ve kârı arttırmaya olanak tanır. Bu kapsamda CRM kurumsal yapısına sahip olmak oldukça önemlidir.

CRM Nedir png

CRM programu sayesinde firmalar, müşterilerin daha önce yapmış olduğu alışveriş geçmişine erişebilir. Üründe sıkıntı yaşansa bile profesyonelce gerçekleştirilen kişisel muamele, onlardan tekrar alışveriş yapılmasını sağlar. Bu sayede müşterinin daha çekici ve kişisel bir deneyim yaşamasına olanak tanır. Aynı zamanda CRM kullanımı ile marka değeri de yaratılır. Çünkü müşteri sadakati oluşturulur ve gelir artışı yaşanması sağlanır.

Soluto CRM Entegrasyonu

Program sayesinde firmalar, müşterilerin daha önce yapmış olduğu alışveriş geçmişine erişebilir. Üründe sıkıntı yaşansa bile profesyonelce gerçekleştirilen kişisel muamele, onlardan tekrar alışveriş yapılmasını sağlar. Bu sayede müşterinin daha çekici ve kişisel bir deneyim yaşamasına olanak tanır. Aynı zamanda CRM kullanımı ile marka değeri de yaratılır. Çünkü müşteri sadakati oluşturulur ve gelir artışı yaşanması sağlanır.

icon 5
Satış Yönetimi

Satış yönetimi modülü ile müşterilerinize online teklif gönderebilir, tekliflerinizi kolayca yönetebilirsiniz.

icon 6
Fatura Yönetimi

Fatura yönetimi modülü ile müşteriye kesilen faturaların kontrolünü ve yönetimini kolaylıkla yapabilirsiniz.

Müşteri İlişkileri Yönetimi Yazılımı Özellikleri

CRM sistemlerini kullanan kişiler, farklı iki türle karşılaşır. Bunlardan birincisi, B2B CRM yazılımıdır. Genel olarak B2B CRM daha karışık bir ortama sahiptir. Bir satışın kapanması 12 ay kadar sürebilir. Böylece daha fazla adıma ihtiyaç olabilir. B2B CRM anlaşmaları daha büyük olduğundan daha az satın alınır. Peki, bahsi geçen B2B CRM nedir?

Müşteri İlişkileri Yönetimi Özellikleri
CRM B2C

Bir diğer CRM türleri arasında olan B2C ise B2B sistemine göre daha az karmaşıktır. Satışlar uzun yıllar veya aylar sürmez. Genelde günler şeklindedir. Ayrıca daha az temas noktasına sahiptir. Yapılan anlaşmalar biraz daha küçük ölçeklidir. B2C sistemi, aşağıdaki maddeleri sağlar:

CRM Programı
Kimler İçindir?

CRM Yazılımları müşterileri ile daha iyi bir ilişki kurmak isteyen tüm firmalar tarafından kullanılabilir. Markalar, bu sayede organizasyon, proje, girişim stilleri yönetilir. Müşteri destek için genel olarak B2B yöntemi sıklıkla tercih edilir. B2B sitemini kullanan firmalar, müşterilere direkt olarak ulaşım sağlamaz. Başka bir kuruma hizmet veren firmalar olarak görülür. Örneğin;

B2C modeli ise direkt olarak müşterilerle ilişki kuran firmalardır. Örneğin bir süpermarket, güzellik salonu veya diş hekimi polikliniği tarafından kullanılabilir. Her iki türde de müşteri deneyimi ile daha çok büyümeyi kurgulayabilirler. Bu sayede müşteri odaklı bir hizmet sağlanır. Çünkü müşteriler ile daha yakın ilişkiler kurulur. Böylece satış artışı konusunda da olumlu bir atılım gerçekleşmesine yardımcı olur.

Kimler CRM Kullanmalı
Neden CRM Programı Kullanmalıyız

Neden CRM
Programı
Kullanmalısınız?

Kurumsal yapıya sahip olan işletmelerde CRM örnekleri görmek oldukça kolaydır. Eskiden büyük şirketler tarafından kullanılan müşteri takip programı, artık küçük işletmeler tarafından da kullanılmaktadır. Bu yüzden büyük küçük fark etmeksizin bütün şirketler için önemli bir yere sahiptir. Müşteriler ile daha sıkı etkileşime sahip olmayı sağlayan bu programın avantajları aşağıdaki şekilde sıralanabilir:

CRM uzmanı ile çalışılması önemlidir. Bu sayede müşterilerle kurulacak iyi ilişkilerle firma, satışlarında artış yaşar. Soluto, CRM yönetimi konusunda profesyonel bir hizmet verir. Bu sayede şirketin müşteri ilişkilerini düzenli bir şekilde takip edilmesini sağlar. Böylece firmanın kâr oranlarında büyük bir yükseliş olur.

CRM Yazılımı (PDF)

Sizler için hazırladığımız CRM Yazılımı hakkındaki yardımcı dokümana göz atmak için aşağıdaki PDF linkini indirebilirsiniz.

Soluto ile ilgili
merak ettikleriniz.

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Hac amet vehicula volutpat at vitae aliquet. Urna at diam dic.

CRM programı sayesinde büyük, küçük bütün şirketler müşteri ilişkilerini yönetebilmektedir. Sistem sayesinde müşterinin verilerine ulaşılır, analiz edilir. Bu sayede satışların artması amaçlanır.
CRM’nin açılımı, “Müşteri İlişkileri Yönetimi” olarak yapılır.

Şirketlerin müşterilerinin verilerini analiz eden bir yazılım sistemidir. Bu sayede müşterinin daha önceden satın aldığı ürünlere, memnuniyetine ulaşılabilir. Analiz yapılır ve satışları arttırmak için yeni stratejilerin gerçekleştirilmesine olanak tanır.

CRM sayesinde şirketler müşterilerinin verilerini kaydedip bu veriler üzerinden analiz çalışmaları yürütürler. Bu sayede müşteri ilişkileri süreçlerinde daha doğru kararlar vererek verimli bir çalışma planı oluşturabilirler. Kısacası bütün bu işlemler sırasında bir CRM Yazılımı kullanıyor olmak firmalara büyük avantajlar sağlayacaktır.
CRM Programı müşterileri ile daha iyi ilişki kurmak ve müşterileri ilişki süreçlerini daha iyi yönetmek isteyen her türlü şirket için uygundur.
Scroll to Top