CRM Programı (CRM Yazılımı)
CRM Nedir sorunusun cevabı çok basittir. CRM Açılımı Müşteri İlişkileri Yönetimi olarak tanımlanan bir sistem şeklinde karşımıza çıkmaktadır. Diğer bir deyişle firmaların müşterilerle ilişkilerini yöneten bir yazılım sistemidir. CRM ne demek sorusu kısaca böyle cevaplanabilir. CRM ile müşteri ilişkilerini yönetmek, analiz etmek ve iyileştirmek için kapsamlı bir bulut çözümüne ihtiyaç vardır. Eksiksiz ve dinamik bir müşteri görünümü için kullanılması gereken CRM programı nedir?
CRM Programı Nedir?
CRM sistemi; bir müşterinin bilgileri, şirket temsilcisiyle etkileşimleri, hizmet talepleri, varlıkları gibi bütün verileri toplar. Aynı zamanda bu verileri bağlar ve analiz eder. CRM sistemi nedir sorusu kısaca böyle özetlenebilir. Sistem, daha sonra verilerin erişimine ve her bir temas noktasını anlamasına olanak sağlar. CRM değerlendirmesi sürecini hızlandırarak sağlam bir müşteri ilişkisinin temellerinin atılmasına olanak sağlar. Sistem sayesinde verilerin komisyon modelleri, satış tahminleri, bölge segmentasyonu, kampanya tasarımı ve ürün inovasyonu gerçekleştirir. Aynı zamanda CRM programı ile diğer satış, pazarlama ve servis faaliyetleri de yürütülebilir. Bu hizmetlerin tamamı, müşteriyi memnun etme, kazanma, elde tutma ve gelir üretme çabaları için yardımcı olur. Böylece müşteri etkileşim sürecini kolaylaştırır. Müşterilerle güçlü bir ilişki kurmaya, satış ve kârı arttırmaya olanak tanır. Bu kapsamda CRM kurumsal yapısına sahip olmak oldukça önemlidir.
CRM programu sayesinde firmalar, müşterilerin daha önce yapmış olduğu alışveriş geçmişine erişebilir. Üründe sıkıntı yaşansa bile profesyonelce gerçekleştirilen kişisel muamele, onlardan tekrar alışveriş yapılmasını sağlar. Bu sayede müşterinin daha çekici ve kişisel bir deneyim yaşamasına olanak tanır. Aynı zamanda CRM kullanımı ile marka değeri de yaratılır. Çünkü müşteri sadakati oluşturulur ve gelir artışı yaşanması sağlanır.
Soluto CRM Entegrasyonu
Program sayesinde firmalar, müşterilerin daha önce yapmış olduğu alışveriş geçmişine erişebilir. Üründe sıkıntı yaşansa bile profesyonelce gerçekleştirilen kişisel muamele, onlardan tekrar alışveriş yapılmasını sağlar. Bu sayede müşterinin daha çekici ve kişisel bir deneyim yaşamasına olanak tanır. Aynı zamanda CRM kullanımı ile marka değeri de yaratılır. Çünkü müşteri sadakati oluşturulur ve gelir artışı yaşanması sağlanır.
Satış yönetimi modülü ile müşterilerinize online teklif gönderebilir, tekliflerinizi kolayca yönetebilirsiniz.
Fatura yönetimi modülü ile müşteriye kesilen faturaların kontrolünü ve yönetimini kolaylıkla yapabilirsiniz.
Müşteri İlişkileri Yönetimi Yazılımı Özellikleri
CRM sistemlerini kullanan kişiler, farklı iki türle karşılaşır. Bunlardan birincisi, B2B CRM yazılımıdır. Genel olarak B2B CRM daha karışık bir ortama sahiptir. Bir satışın kapanması 12 ay kadar sürebilir. Böylece daha fazla adıma ihtiyaç olabilir. B2B CRM anlaşmaları daha büyük olduğundan daha az satın alınır. Peki, bahsi geçen B2B CRM nedir?
- B2B CRM sistemi, satış temsilcilerinin iş yüklerini yönetmelerine yardımcı olmak için otomatikleştirilmiş bir sistemdir.
- Müşterinin satış işlemleriyle alakalı daha fazla görünürlüğe sahiptir.
- Finansal sonuçların tahmini için kabiliyetlere sahiptir. Aynı zamanda müşterinin davranışını da doğru şekilde tahmin eder.
- Fiyat teklifi oluşturma ve sipariş hatalarını önleme de teklif yönetimini de bulundurmaktadır.
Bir diğer CRM türleri arasında olan B2C ise B2B sistemine göre daha az karmaşıktır. Satışlar uzun yıllar veya aylar sürmez. Genelde günler şeklindedir. Ayrıca daha az temas noktasına sahiptir. Yapılan anlaşmalar biraz daha küçük ölçeklidir. B2C sistemi, aşağıdaki maddeleri sağlar:
- Müşteri verileriyle alakalı hizmet bildirimleri ve diğer alanlarda gerçek zamanlı olanakları sağlamaktadır.
- Güçlü bir e-posta pazarlama kabiliyetine sahiptir. Bunu yaparken kişisel dokunuşları korur.
- Sohbet araçlarıyla daha fazla talebi karşılayabilir. Çağrı merkezi ve müşteri hizmeti olanakları sunar.
- Sosyal medya entegrasyonuyla kaybeden müşterileri kazanmaya ve satın alma işlemlerini tanıtmayı sağlar.
CRM Programı
Kimler İçindir?
CRM Yazılımları müşterileri ile daha iyi bir ilişki kurmak isteyen tüm firmalar tarafından kullanılabilir. Markalar, bu sayede organizasyon, proje, girişim stilleri yönetilir. Müşteri destek için genel olarak B2B yöntemi sıklıkla tercih edilir. B2B sitemini kullanan firmalar, müşterilere direkt olarak ulaşım sağlamaz. Başka bir kuruma hizmet veren firmalar olarak görülür. Örneğin;
- Bir yazılım firması başka bir firma için yazılım üretir.
- Bir pazarlama şirketi, başka bir firmanın pazarlamasını yapar.
- İşe alım yapan bir firma, başka şirketin insan kaynaklarını yönetebilir.
B2C modeli ise direkt olarak müşterilerle ilişki kuran firmalardır. Örneğin bir süpermarket, güzellik salonu veya diş hekimi polikliniği tarafından kullanılabilir. Her iki türde de müşteri deneyimi ile daha çok büyümeyi kurgulayabilirler. Bu sayede müşteri odaklı bir hizmet sağlanır. Çünkü müşteriler ile daha yakın ilişkiler kurulur. Böylece satış artışı konusunda da olumlu bir atılım gerçekleşmesine yardımcı olur.
Neden CRM
Programı
Kullanmalısınız?
Kurumsal yapıya sahip olan işletmelerde CRM örnekleri görmek oldukça kolaydır. Eskiden büyük şirketler tarafından kullanılan müşteri takip programı, artık küçük işletmeler tarafından da kullanılmaktadır. Bu yüzden büyük küçük fark etmeksizin bütün şirketler için önemli bir yere sahiptir. Müşteriler ile daha sıkı etkileşime sahip olmayı sağlayan bu programın avantajları aşağıdaki şekilde sıralanabilir:
- CRM ile firma, müşterilerinin verilerini kaydetmeye ve saklanmasına olanak tanır. Böylece şirket, müşterinin isteklerine daha hızlı cevap verir. Aynı zamanda müşterilerinin ürünleri almasına teşvik eder.
- Müşteri verileri bulut tabanlı ortamda saklandığından, her an her yerden ulaşım sağlanabilir. Böylelikle internetin olduğu her yerde müşteriye kısa sürede hizmet verilebilir.
- Müşterilerle olan etkili iletişimden kaynaklı satışın artmasıyla kâr oranı da büyük ölçüde artış yaşar.
- Firma, satış sürecini düzenli bir şekilde yönetir. Bu da satış personelinin çok fazla vakit kaybetmesini engeller.
- CRM programı diğer uygulamalarla (e-posta, sosyal medya, e-ticaret gibi) entegrasyon özelliği sayesinde iş süreçleri daha verimli hale gelir.
CRM uzmanı ile çalışılması önemlidir. Bu sayede müşterilerle kurulacak iyi ilişkilerle firma, satışlarında artış yaşar. Soluto, CRM yönetimi konusunda profesyonel bir hizmet verir. Bu sayede şirketin müşteri ilişkilerini düzenli bir şekilde takip edilmesini sağlar. Böylece firmanın kâr oranlarında büyük bir yükseliş olur.
Sizler için hazırladığımız CRM Yazılımı hakkındaki yardımcı dokümana göz atmak için aşağıdaki PDF linkini indirebilirsiniz.
Soluto ile ilgili
merak ettikleriniz.
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Hac amet vehicula volutpat at vitae aliquet. Urna at diam dic.
Şirketlerin müşterilerinin verilerini analiz eden bir yazılım sistemidir. Bu sayede müşterinin daha önceden satın aldığı ürünlere, memnuniyetine ulaşılabilir. Analiz yapılır ve satışları arttırmak için yeni stratejilerin gerçekleştirilmesine olanak tanır.