Soluto: ERP, CRM, E-ticaret ve Sektöre Özel Çözümler

Satın Alma Yönetimi Yazılımı

Satın alma yönetimi yazılımı, ürün tedariklerini en ekonomik ve kaliteli şekilde gerçekleştirmeye yarayan ve tüm tedarik sürecinin yönetimini sağlayan bir yazılım türüdür. Bu yazılım, işletmelerin diğer firmaların rekabet gücüyle orantılı bir çalışma prensibine sahiptir. Satın alma süreç yönetimi ile kontrolü sağlanan faktörlerden bazıları şunlardır:
Kalite
Miktar
Tedarik zamanı
Fiyat
Uygunluk
İşletmelerin piyasa içi hareketlerini ve rekabetini kolaylaştırması, satın alma yönetim şekillerine bağlı olarak gelişmektedir. Bu sebeple, satın alma yönetimi yazılımının kullanılması hem ürün satışı hem de markalaşma açısından önem taşımaktadır. Yazılım kullanan işletmeciler, sattıkları ürünlerin kalitesinden üretim yöntemlerine dek birçok adımda söz sahibi olabilmekte ve bilinçli satıcı haline gelebilmektedirler.

Satın Alma Yönetimi 3
horizontal-line

Satın Alma Yönetimi Yazılımı Nedir?

Satın alma yazılımı modülü, yazılım ve iç talep yönetimi olarak ikiye ayrılan bir sistemdir. Bu sistemin işletmeler için öncelikli faydası, bütçe korumasını sağlamasıdır. Gereksiz ürün satın alımı ya da ürünlerin satılamaması problemlerinin önüne geçmesiyle bütçe dostu tercihler yapmanıza, tedarik zinciri ve satın alma yönetimi kontrolünü bilgisayar üstünden gerçekleştirebilmenize olanak tanır. Söz konusu yazılım aracılığı ile kontrolünü sağlayabileceğiniz alanlardan bazıları şunlardır:
En iyi satıcı teklifleri
Ürün kaynakları
Siparişler
Ürün iadeleri
İhtiyaç duyduğunuz anlarda bulut tabanlı olan yazılıma hem bilgisayar hem de mobil araçlar üstünden ulaşabilirsiniz. Her an işletmenizle ilgili durumları çözümlemenize olanak tanıyan yazılım sayesinde çalışmalarınızı daha verimli ve pratik hale getirebilirsiniz.

Satın Alma Yönetimi 2

Satın Alma Yönetimi Sistemi Ne İşe Yarar?

Stoklarınızın kontrolünden ürün ihtiyaçlarınızı belirleme ve satın alımlara kadar birçok adımı tek seferde kontrol edebilme avantajı sunan yazılım aracılığı ile muhasebe kontrolü de sağlayabilirsiniz. Ayrıca geçmiş harcamalarınızın dökümü ile gelecek harcamalarınızın tahmini hesabını yapan yazılım sayesinde bütçe kontrolü de sağlayabilirsiniz. İşinizi en verimli şekilde yapabilmeniz için üretilen yazılımın sağladığı diğer avantajlardan bazıları şunlardır:
-Yazılım aracılığı ile satın alma teklifleri ve yöntemlerini karşılaştırabilir, dilerseniz listeleyebilirsiniz.
-Harcamalarınızı karşılaştırabilirsiniz.
-Ay sonundan önce kâr marjınızı hesaplayabilirsiniz.
-Piyasadaki ürünlerin ve fiyatların takibini sağlayabilirsiniz.
-İş veriminizi artırırken çalışma hızınızı artırabilirsiniz.
-Sözleşmelerinizin kontrolünü elinize alabilirsiniz.
Kalite kontrol, satın alma yönetimi hedefleri arasında yer alır. Hem karınızı hem de olası bütçe gereksinimlerinizi belirleyebileceğiniz sistem, çalışma saatleri dışında da işiniz üstünde kontrol sahibi olmanızı sağlar. 7/24 satın alım fırsatlarını kaçırmadan ürün tedariki avantajından faydalanabilirsiniz.

Satın Alma Yönetimi Ne İşe Yarar

Satın Alma Yönetimi Programı Özellikleri

Tüm satın alma sürecini tek bir program üstünden kontrol edebilmenizi sağlayan satın alma yönetim programı, fonksiyonel özellikleri ile veriminizi artırma üzerine kuruludur. Üstelik, kullanımı son derece kolay ve pratiktir. Minimum sürede kurulumu gerçekleşen programın yüklenmesi, işlerinizi kesinlikle aksatmayacak şekilde ve profesyoneller tarafından sorunsuzca yapılır. İşletmenize gelen teklifleri ev ortamında bilgisayarla çalışarak kontrol edebileceğiniz gibi verileri diğer ortak ya da çalışanlarınızla eş zamanlı olarak paylaşmanıza olanak tanıyan programı kullanarak kar oranınızı artırıp kurumsal büyümeye gidebilirsiniz. Küçük işletmeler de dahil tüm kurumların piyasa içi rekabet ortamında söz sahibi olmasını sağlayacak yetkinlik sunan yazılım, kurumların kendilerini geliştirebilmelerinin en kolay ve hızlı yollarından biridir.

Satın Alma Yönetimi Özellikleri
Satın Alma Yönetimi

Satın Alma Yönetimi Yazılımı Avantajları

Ürün satın alım işlemleri, tarihlere dayalı faturalandırmalar, aylık harcamalar için yoğunluk takibi ve kurum içi aktivasyonların kontrolünü tek bir yazılım üstünden sağlayabilirsiniz. Bütçe takibi ve raporlandırması için yazılımdan faydalanabilirsiniz. Hem geçmiş hem de güncel işlemlerin kolayca takibini gerçekleştirme avantajından yararlanmak için yazılımı kullanabilirsiniz. Ödemeler ve sözleşmelerin yanı sıra gelecek ödemelerinizin de hatırlatmasını ve hesabını yapan yazılım, işletmeler için zengin bir kullanıcı deneyimi sunar. Tüm onay ve ret işlemlerinizi program aracılığıyla gerçekleştirebilir, en iyi fiyat-performans ürünlerini keşfedebilirsiniz.

Soluto ile ilgili
merak ettikleriniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Satın alma süreçleri, satın alım talebinin oluşturulması ile başlayıp belirlenen ürünlerin teslim alınması ile sonuçlanmaktadır. Sürecin ortasında yer alan aşamalar ise sırasıyla şu şekildedir: Alım talebinin dokümantasyonu, tedarikçi ve ürün keşfi, sipariş takibi, kontroller ve belgelendirme.
Satın alma yönetimi modülü, belirli bir ürünün fiyat ve kalite açısından karşılaştırılması yapılarak satın alınmasını ve sipariş takibinden belgelendirmeye kadar olan işlemlerin tamamının bulut tabanlı bir yazılım aracılığı ile kontrolünü sağlayan sistemdir.
Satın alma sürecinin amacı; ürünleri, en doğru kalitede ve işletme için en uygun planlama içerisinde satın alabilmeyi sağlamaktır. Ayrıca tüm satın alımların belgelendirilmesi ve karşılaştırılması aracılığıyla işletmenin büyümeye gitmesinin yapı taşlarından biridir.
Satın alma yönetimi yazılımı kolaylıkları arasında, işletmeniz için gerçekleştirdiğiniz işlemlerin tamamının tek seferde görüntülenmesini, yönetimini ve karşılaştırmasını yapmanız yer alır.
Scroll to Top