Soluto: ERP, CRM, E-ticaret ve Sektöre Özel Çözümler

Soluto Blog

Blog yazılarımızı takip et, merak ettiğin soruların cevabı
burada olabilir!

CRM Seçerken Yapılan Hatalar

CRM Seçerken Yapılan Hatalar

Kullanım kolaylığı ve pratikliğiyle son dönemin dikkat çeken yazılımlarından biri olan CRM sistemleri, şirketlerin en büyük yardımcılarındandır. CRM sayesinde satış süreçlerini, görevleri ve müşterileri tek bir platform üzerinden yönetilebilirken; günlük iş faaliyetleri de hızlanmakta ve kolaylaşmaktadır. Böylece kısa bir süre içerisinde hem şirketin hem de çalışanların verimliliğinin arttığı gözlemlenebilir. Günümüzün teknoloji odaklı çalışma düzenine ayak uydurmak ve rakiplerinin arasından başarı ile sıyrılmak isteyenlerin kesinlikle CRM yazılımı kullanması önerilir. Fakat bu noktada, şirketlere ve çalışan kadrolarına en uygun CRM seçimi konusunda bir uyarıda bulunulması gerekir. Tüm şirketin ortak olarak kullanacağı bu sistemin detaylıca araştırılması ve hiçbir yanlışa müsaade edilmemesi önemli bir noktadır. Biz de bu yazımızda, “CRM Seçerken Yapılan Hatalar” konusuna değinecek ve sizlere yardımcı olmaya çalışacağız. İşte detaylar…

CRM Nedir?

CRM, açılımı “Müşteri ilişkileri Yönetimi” olan ve işletmelerin çeşitli iş faaliyetlerini düzenlemek için kullandıkları bilinen bir yazılımdır. Satış ve pazarlama departmanı tarafından yönetilmekte olan CRM uygulaması, son yılların en gelişmiş teknolojilerdendir. Öyle ki kullanılmaya başlandığı anda şirketin tüm mevcut verileriyle kolay entegre olduğu gözlemlenmektedir. Üstelik, herhangi bir eğitim alınmasına gerek kalmadan hızla dijital düzenleme aşamasına geçilebilir. CRM yazılımına sahip olan şirketlerin, her daim rakiplerinden daha başarılı ve gelişmiş olacaklarını söylemek mümkündür. Zira birçok işlem sırasında zaman kaybetmelerine gerek olmadığı gibi şirketin gelişimi için belirledikleri hedeflerine ulaşma konusunda da daha avantajlı olacaklardır.

CRM Seçiminde Ne Yapmamalısınız?

CRM uygulamaları, henüz çok yeni bir teknoloji olması nedeniyle tam olarak anlaşılamamaktadır. Dolayısıyla CRM araştırmasına başlayan ekiplerin büyük bir çoğunluğu ihtiyaçları olan sistemi bulmada zorluk yaşamakta ve yanlış tercihler yapmaktadır. Bu durumun önüne geçmek ise sanılanın aksine hiç de zor değildir. “CRM seçerken yapılan hatalar nelerdir?” sorusunun cevabını bilen herkesin, doğru sistemi bulacağından ve müşteri ilişkilerini yönetmede başarılı olacağından şüphemiz yoktur. Dikkatli olmanız gereken bazı konu başlıkları ise yazının devamında sizleri beklemektedir.

Sisteme İhtiyaç Duyma Nedenini Bilmeme

Bir CRM sistemi satın almaya karar verdiğinizde ilk olarak, şirketinizi tanıdıklarından emin olduğunuz bir ekip oluşturmalısınız. Çünkü sisteme neden ihtiyaç duyduğunuzu belirlemeden doğru yazılımı tercih etmeniz mümkün olmayacaktır. Özellikle satış ve pazarlama departmanının fikirlerini almanız ve sistemi neden kullanmak istediğinizden emin olmanız önemlidir. Aksi halde hem yeterli düzeyde verim alamayacak hem de sistemin işe yaramadığına şahit olacaksınız.

Özelliklerini İncelemeden Satın Alma

Bazı şirketlerin CRM çözümü araştırması yaparken yazılımların özelliklerini yeterince incelemedikleri görülmektedir. Özellikle müşteri yönetimi ile ilgili şablonların veya raporların aksine fiyatlara dikkat ettikleri bilinmektedir. Fakat yalnızca uygun fiyatlı olduğu için satın aldığınız bir sistemden istediğiniz verimi almanız mümkün değildir. Bunun yerine sunulan tüm çözümleri ve ek özellikleri detaylıca incelemeniz daha mantıklı bir hamledir. Örneğin şu özelliklerin sistemde bulunup bulunmadığına bakmanız gerekmektedir:

  • Tek Merkezden İşlem Yönetme
  • Yetkilendirme
  • Özel Şablonlar ve Grafikler Hazırlama
  • Teklif Yönetimi
  • Yapılandırma
  • Sipariş Yönetimi
  • Fırsat Yönetimi
  • Hatırlatıcı Bildirimler
  • Alacak/Borç Takibi

Çünkü bu özellikler sizlere uygun fiyatlı bir sistemden elde edeceğiniz tasarruftan çok daha fazlasını kazandıracaktır.

Kullanımı Zor ve Karmaşık CRM Sistemi Seçme

Kullanımı zor ve karmaşık CRM sistemleri, düzenli olarak yazılım üzerinden işlemlerini gerçekleştirecek ekibi yoracaktır. Bu nedenle, şirketlerin seçtiği CRM çözümünün ekibin işine yaraması ve kullanımlarına uygun olması gerekir. Aksi halde zamandan tasarruf etmek imkansızlaşırken çalışanların büyük bir çoğunluğu motivasyonunu da kaybedecektir.

Satış Ekibinin İhtiyaçlarını Göz Ardı Etme

CRM seçiminde yapılan en büyük yanlışlardan biri satış ekibinin neye ihtiyaç duyup duymadıklarını sorgulamayı unutmaktır. Çünkü bu yazılım, özellikle satış ve pazarlama süreçlerini kolaylaştırmak için tasarlanır. Henüz araştırma aşamasındayken satış ekibini iyi tanıyan birkaç kişiden yardım alınması, şirket için en uygun çözümün belirlenmesine yardımcı olacaktır.

Mobil Kullanıma Uygunluğu İncelememe

Günümüzde çalışma faaliyetlerinin büyük bir çoğunluğu bilgisayar ortamında düzenlense de beklenmedik durumlarda mobil uygulamalara da ihtiyaç duyulur. CRM sistemlerinin mobil kullanıma uyumlu olması, hem satış ekibinin ofis dışında olaylara müdahale etmesini sağlayacak hem de çeşitli süreçlerin verimli hale gelmesine yardımcı olacaktır. Örneğin, müşteri görüşmeleri için ofis dışında bulunan bir satış departmanı çalışanı, önemli bilgileri kontrol etmek veya yeni sipariş alabilmek için mobil uygulamasını kullanabilir. Asla unutmamanız gereken bir diğer nokta ise seçtiğiniz yazılımın iOS ve Android uyumlu olması gerektiğidir.

CRM Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

CRM, kullanımı kolay ve teknolojik altyapısı gelişmiş yazılımları ifade etmektedir. Bir şirketin müşteri ilişkilerini yönetme, satış süreçlerini planlama ve görevlerini tek bir merkezden kontrol etme işlemlerine yardımcı olmaktadır. Bu sayede şirketler ve çalışanları zamandan tasarruf ederek yalnızca ilerlemeye odaklanabilirler.

CRM Seçiminde Yapılan En önemli Hata Nedir?

CRM seçiminde yapılan en büyük hata, şirketin ve çalışanların ihtiyaçlarını göz ardı etmektir. Bunun önüne geçebilmek için çeşitli departmanların çalışanlarından oluşan bir ekip belirlenmeli ve şirketin hedeflerine en uygun yazılımı seçmek üzere incelemelere başlanmalıdır.
Scroll to Top