Soluto: ERP, CRM, E-ticaret ve Sektöre Özel Çözümler

Soluto Blog

Blog yazılarımızı takip et, merak ettiğin soruların cevabı
burada olabilir!

CRM Kobilere Faydaları

CRM’in KOBİ’lere Faydaları

CRM yazılımı kullanmanın KOBİ’lere sağladığı faydalar, başta müşteri profilinin belirlenmesi olmak üzere oldukça fazladır. Bu sistemin faydalarını anlamak için öncelikle CRM programının anlamı ve işleyiş şekli konusunda fikir sahibi olmanızda fayda vardır. CRM, müşteri ilişkileri yönetimi anlamına gelen sözcüklerin kısaltmasıdır. İşletmelerin müşterilerini daha iyi anlayarak onların memnuniyetini ön plana çıkarması amacıyla çeşitli analiz yöntemleri kullanılır. Her türlü müşteri etkileşim noktasını destekleyen bulut yazılımı olan CRM sistemi, oldukça kapsamlı bir programdır.

İşletmenin satış, pazarlama ve müşteri iletişim yöntemini gibi kollarının tek çatı altından kontrol edilmesini sağlayan CRM yazılımı KOBİ’lere birçok avantaj sağlar. Tüm haberleşme ihtiyaçlarının giderilmesi ve anlık bilgi aktarımı için ideal bir bulut yazılımı sistemidir. Orta ya da küçük ölçekli fark etmeksizin işletmelerin kâr marjını artırmada yardımcı olan bir sistem yaratmakta faydalıdır. Mikro ölçekli işletmelerin de müşteri memnuniyetini artırmak için kullanabileceği bir programdır.

CRM Yazılımı Nedir?

CRM programı müşterileriniz ile hızlı bir şekilde iletişim kurmak için kullanabileceğiniz yöntemlerin başında gelir. Dijital ortamda kolaylıkla müşteri kartları oluşturarak müşteri ile iletişime geçilmesi gerektiğinde bilgilerin tablo halinde yazıldığı bir sistemdir. CRM sayesinde adres, e-mail, telefon numarası gibi birçok iletişim detayının kolay bir şekilde dijital ortamda görüntülenmesi sağlanır.

Müşterileriniz ile ilgili tüm detayların bir araya getirilerek düzenlenmesi için CRM yazılımı kullanılır. Kontrol ekranından hızlı bir şekilde randevu oluşturup, çalışma arkadaşlarınız ile bilgileri paylaşabilirsiniz. Her sektörden KOBİ tarafından kullanımı uygun olan bu yazılımın işletmenin faaliyetlerini iyileştirmede büyük etkisi vardır. CRM Yazılımı profesyonel çözümlerinden faydalanmak ve işletmenizi bir üst seviyeye taşımak için Soluto ile iletişime geçebilirsiniz.

KOBİ Nedir?

KOBİ olarak tanımlanan işletmeler, yıllık bazda 250 adet kişiden az miktarda çalışana sahip olur. Bu iletmelerin KOBİ sınıfına girmesi için, yıllık satış hasılatı net olarak 250 milyon TL’yi aşmamalıdır. KOBİ’ler genellikle anonim ve limited şirketlerdir. Bu şirket türlerinin ikisi de ortak ve hissedarlar borçlardan sorumlu tutulamazlar. KOBİ olarak adlandırılan şirketler küçük ve orta büyüklükte işletmelerdir.

CRM yazılımı ve KOBİ işletmeleri birbiriyle ilişkili terimlerdir. CRM yazılımı, KOBİ’leri ön plana çıkarmaya yardımcı bir sistem yaratmak için idealdir. KOBİ’lerin müşterileri ile sorunsuz bir şekilde iletişime geçmesi için profesyonel yazılım yardımı alınabilir.

Ne Tarz İşletmeler KOBİ Olarak Kabul Edilir?

Küçük ve orta ölçekli işletmeler olarak sınıflandırılan KOBİ’ler, 250 kişiden az çalışan içerir. Bu işletmelerin KOBİ olarak sınıflandırılması için şirket net gelirinin 250 milyon lirayı aşmaması şarttır. Aynı zamanda mikro ölçekli işletmeler de KOBİ olarak sınıflandırılabilir. Bu nedenle KOBİ olarak adlandırılan şirketler aşağıdaki gibi sınıflandırılır:

  • Mikro Ölçekli İşletmeler
  • Küçük Ölçekli İşletmeler
  • Orta Ölçekli İşletmeler

Yukarıda belirtilen üç kategoriye ayrılan işletme sınıfları KOBİ olarak geçer. KOBİ’lerin müşteri analizi, kontrolü ve iletişim bilgileri toplaması için CRM programı sıklıkla tercih edilir. CRM yazılımı kullanmanın KOBİ’lere sağladığı faydalar arasında müşterilerin analizi yapılarak güncel satış fırsatlarının tanımlanması konusu yer almaktadır. CRM yazılımı ve KOBİ’ler birbiri ile oldukça bağlantılı iki kavramdır.  Bu sistem, müşteri ile işletmenin arasında görünmez ve güçlü bir köprü oluşturmak için kullanılır. Sektörde fırsatları yakalamak için sistemin sunduğu raporları takip eden KOBİ, basamakları hızla çıkarak yükselebilir.

CRM Yazılımı Kullanmanın KOBİ’lere Sağladığı Faydalar Nelerdir?

CRM programı işletme içindeki bilgi aktarımını sorunsuz bir şekilde sağlamak amacıyla kullanılan sistemlerin başında gelir. Her işletmenin sistemli bir şekilde çalışmasına destek olmak amacıyla kullanılır. Müşteri profil kartları oluşturarak iletişim bilgileri, adresleri ve alınan ürünleri bu sistem sayesinde tek tuşla kontrol edebilirsiniz. CRM yazılımı kullanmanın KOBİ’lere sağladığı faydalar aşağıdaki gibi listelenebilir:

  • KOBİ’lerin istediği zaman istediği ortamdan müşteri verilerine ulaşması CRM yazılı ile sağlanır.
  • İş hayatında kolaylık sağlamak için profesyonel müşteri ilişkileri oluşturmaya yardımcı olur.
  • Potansiyel müşteri profilini belirlemekte kullanılır.
  • KOBİ bünyesinde çalışan her bir bireyin müşteri profili hakkında bilgi edinmesini sağlar.
  • CRM sayesinde tek bir tuş ile dijital ortama aktarılan müşteri bilgisi erişimi olan çalışanlar tarafından görülebilir. Bu sayede ayrı departmanlarda çalışanlar da müşteri randevusu gibi önemli bilgiler hakkında fikir sahibi olabilir.
  • CRM tarafından işletmelere sunulan raporlar günlük, haftalık ve yıllık olarak düzenlenir. Dijital ortamda saklanan bu raporlar istenildiğinde yeniden gözden geçirilebilir. Bu sayede işletmenin ilerleme grafiklerine göz atılabilir.
  • Güçlü bir müşteri hizmetleri sistemi için CRM olmazsa olmaz çözümlerden biridir.

CRM sistemi işletme kadar müşterinin de memnuniyetini sağlamaya yardımcı olur. Müşterinin özel hissetmesi ve fırsatlardan haberdar olması için işletme hizmetleri ekibinin müşteri ile arasında iletişim kurulması sağlanır. Bunun yanında bir müşteri yardım talebi oluşturduğunda tüm departmanlardaki çalışanlar verilen hizmet ya da satılan mal hakkında tek tıkla dijital ortamda kontrol edilerek bilgi sahibi olabilir. Bu sayede hızlı ve eksiksiz bir hizmetin müşteriye sunulması sağlanır.

Sıkça Sorulan Sorular

CRM Yazılımı Ne İşe Yarar?

Firmaların müşterileriyle ve potansiyel müşteri profiliyle ilgili bilgi toplayarak karlı bir satış stratejisi planlamasına yardımcı olan bir yazılım sistemidir.

CRM Hangi Alanlarda Kullanılır?

CRM Yazılımı, KOBİ’ler, büyük ve küçük işletmeler için idealdir. Müşteri profilini belirlemek ve firmaların müşterinin beklentisine göre hareket ederek kar marjını artırmasını sağlayan bir sistemdir.

CRM Yazılımını Kimler Kullanır?

CRM, bireyler, işletmeler ve KOBİ’ler tarafından kullanılabilen bir yazılımdır. Bir müşteri kitlesine sahip tüm şahıs ve işletmeler bu yazılımdan faydalanabilir.

Scroll to Top