CRM programı, bir işletme içindeki müşteri ilişkileri yönetimi konusunda yardımcı olan yazılımlardır. Bilgilerin elektronik ortamda, güncel ve doğru şekilde güvenle saklanmasını ve istenen zamanda ulaşılmasını sağlar. Bu ticari programlara, en küçükten en büyüğe tüm şirketlerin mutlaka sahip olması gerekmektedir. Bir işletmeniz varsa ve hala bir CRM programı seçemediyseniz yazımızı okuyarak “En iyi CRM programı nasıl seçilir?” sorusunun cevabını öğrenebilirsiniz.
CRM Programı Nedir?
“CRM nedir?” ve “CRM ne işe yarar?” sorularının cevapları şirket sahipleri tarafından merak edilmektedir. CRM Programı, kullanıcıların müşteri ilişkileri, satış ve pazarlama gibi tüm operasyonel süreçlerin yönetildiği kapsayıcı bir çözümdür.
En iyi CRM programı, müşteri ile kurulan ilk bağlantıdan, teklif hazırlama ve ürün ya da hizmet teslim edilmesine kadar takip edilebilecek özellikte olmalıdır. Hatta sonrasında müşteri hizmetlerini de kapsayacak şekilde tüm süreci yönetmenizi sağlamalıdır.
Verimliliği artırma adına şirketinize seçeceğiniz CRM programı, şirketinizin büyümesine katkıda bulunacaktır. Dolayısıyla, CRM programı seçerken dikkat etmeniz gereken bazı noktalar bulunmaktadır. Dikkat edilmesi gereken noktaları birkaç başlık altında toplayabiliriz.
CRM Programından Neler Beklediğinizi Belirleyin
CRM yazılımı seçimi yaparken, yazılımdan tam anlamıyla verim alabilmek için beklentilerinizin ne olduğunu belirlemelisiniz. Bir CRM yazılımının karşılaması istenilen muhtemel beklentiler şunlar olacaktır:
- Şirket verimliliğini ve karı artırma
- Müşteri ilişkilerini yönetebilme
- Potansiyel müşterilerin izlenmesi
- Mevcut müşterilerin bilgilerinin takip edilmesi
- Kurum içi iletişimi artırma
- İşlerin organize edilmesini sağlama
- Özelleştirilmiş rapor oluşturabilme
Etkili bir CRM yazılımı seçimi sadece teknolojisi ile alakalı değildir. İhtiyaçlarınızı karşılaması öncelikli amaç olmalıdır.
Kişiselleştirilebilir Bir CRM Programı Seçin
Her şirketin ihtiyaçları ve beklentileri kendine özgüdür. Bu nedenle, en iyi CRM programı seçiminde dikkat edilmesi gereken konulardan biri de sistemin, şirket süreçlerine uyum sağlayabilmesidir. Satın alacağınız CRM programında istediğiniz filtreleri ve özelleşmiş etiketleri oluşturabilmelisiniz.
Ayrıca, programın gelecekteki ihtiyaçlara göre ölçeklendirilebilir olması gerekir. CRM uygulamasının özelleştirilebilir olmasının sağladığı esneklik, sizi hedefinize bir adım daha yaklaştıracaktır. Programın, şirketinizin değişen ihtiyaçları için sunacağı CRM çözümleri, yeni bir program almak zorunda kalmamanızı sağlayacaktır.
CRM Programının Diğer Çözümlerle Entegrasyonuna Dikkat Edin
Seçeceğiniz program, kullanmakta olduğunuz diğer sistemlerle entegre olabilmelidir. Böylece, mevcut sisteminizin zarar görmeyeceğinden emin olabilirsiniz.
CRM Sisteminin Raporlama Özelliğini İnceleyin
Raporlama becerileri, en doğru pazarlama ve satış stratejilerini kurmanıza yardımcı olacaktır. Kendi veri tabanınızdan sağlayacağınız raporlar ile kazanç, kayıp ve gelişim fırsatlarını daha iyi görebilirsiniz.
Mobil Uyumlu CRM Programlarını Tercih Edin
Şirketlerin satış ekipler, genelde zamanlarının çoğunu sahada geçirmektedirler. Bu nedenle, CRM programı satın almak istiyorsanız mobil uyumlu olmalarına özellikle dikkat etmenizde fayda vardır. Mobil CRM sistemi sayesinde çalışanlar, verinin tamamına istedikleri yer ve zamanda erişim sağlayabilirler. Bunun yanı sıra, verilerdeki son güncellemeleri anlık olarak takip edebilirler. Böylece, hem zamandan hem de maliyetten tasarruf sağlamış olursunuz. Mobil CRM kullanarak, çalışanlarınızın işlerinizi kolaylaştırabilirsiniz. Bu da verimliliği artırmakta etkili olacaktır.
Çalışanlarınızın CRM Programına Adaptasyonunu Sağlayın
CRM programı seçimi aşamasında, satış gücünüzün bu durumdan etkilenmemesi adına programı kullanacak olan çalışanları da bu sürece dahil edin. Özellikle de satış ekibinizin bu süreçte bulunması tavsiye edilebilir. Böylece, yeni sistemin çalışanlar tarafından benimsenmesi daha kolay olacaktır.
CRM Deneme Sürümü (DEMO) Talep Edin
Şirketinizin ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamayacağını anlayabilmek için, CRM demo talebinde bulunun. Kısa bir süre CRM uygulamasını deneyin. Bu sayede, uygulamayı test etmiş ve firmanıza uygunluğunu kontrol etmiş olursunuz.
CRM programı Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken Diğer Noktalar
Tüm bunların haricinde CRM programı seçiminde özellikler ve hizmet konusunda dikkat edilmesi gereken şu noktalar bulunmaktadır:
- CRM, web sitesi, sosyal medya, gelen aramalar, sms ve e-mail gönderimi gibi kaynakları yönetmeye imkan veriyor mu?
- Kullandıkları güvenlik yöntemleri nelerdir?
- Kolay kullanım sağlayan bir arayüze sahip mi?
- Program kullanımına adaptasyon sürecinde teknik danışmanlık hizmeti verilecek mi?
- Çağrı merkezi uygulamaları entegre edilebiliyor mu?
- Yazılım maliyetine ek olarak kurulum ve kullanım ücretleri bulunuyor mu? Herhangi bir ek ödeme yapılması gerekiyor mu?
Önemli ve hassas bir süreç olan CRM programı seçimi, şirketinizin gelişiminde önemli bir rol oynayacaktır. Bu süreç ile ilgili yardım ve detaylı bilgi almak için Soluto iletişim merkezine ulaşabilirsiniz.
Sıkça Sorulan Sorular
CRM programı ne işe yarar?
Firmaların var olan ya da potansiyel müşterileri ile kurdukları ilişkiyi en verimli ve etkin hale getirmek için kullandıkları yöntemlerin tamamıdır.
CRM’nin açılımı nedir?
İngilizce, “Customer Relationship Management”’in baş harflerinden oluşur. Türkçeye, “Müşteri İlişkileri Yönetimi” olarak çevrilmektedir.
CRM entegrasyonu ne demek?
CRM platformlarının, verimliliği artırmak adına üçüncü bir kurumsal yazılım ile bağlanması sürecine verilen isimdir.