Soluto: ERP, CRM, E-ticaret ve Sektöre Özel Çözümler

Soluto Blog

Blog yazılarımızı takip et, merak ettiğin soruların cevabı
burada olabilir!

İmalat Şirketleri İçin CRM'in Önemi

İmalat Şirketleri İçin CRM’nin Önemi

CRM sistemi, daha iyi bir müşteri deneyimi oluşturmayı sağlayacak; satış öncesi ve sonrasında müşteri ilişkilerinize yardımcı olan araçları kapsamaktadır. Bu bağlamda imalat şirketlerinin CRM’ye çok fazla ihtiyacı vardır. Çünkü CRM etkili bir şekilde kullanıldığında imalat şirketlerine birçok avantajı getirir. Biz de İmalat şirketleri için CRM’nin önemi hakkında sizi bilgilendireceğiz.

CRM, müşteri ilişkileri yönetimi anlamına gelir. Yani, bir şirketin hem mevcut müşterisi hem de potansiyel kitlesine yönelik tüm etkileşimleri düzenleyen yazılımlardır. CRM yazılımı sayesinde şirketler, müşterilerini ve geçmiş siparişlerini takip edebilir. Yine, müşterileriyle sürekli iletişim halinde olarak şirketlerin, yeni stratejiler belirlemesine de yardımcı olur. Bir CRM’in imalat şirketleri için en önemli 5 faydası aşağıdaki şekilde sıralanabilir:

  • Daha fazla tedarik zinciri görünürlüğü
  • Ürün kalitesi iyileştirmeleri
  • Daha iyi talep öngörüsü
  • Müşteri memnuniyeti ve bağlılığında artış
  • Daha iyi kapanış oranları ve satış performansı

Daha Fazla Tedarik Zinciri Görünürlüğü

İmalat şirketleri, CRM’yi kullanarak tedarik zincirini çok daha iyi bir şekilde anlayabilir. Şirket, CRM’sinde gelen satışların tahmini verilerini, envanter yönetimi, sipariş depolama ve işleme gibi bilgileri birleştirir. Böylece daha iyi bir üretim planlaması yapılır ve tedarik zinciri yönetimi de sağlanmış olur. Bir CRM’nin varlığıyla katalize edilmiş gelişmiş görünürlüğe ise “akıllı tedarik zinciri” denir.

Akıllı tedarik zincirine sahip olmak ise üretim çizelgeleri ve envanter seviyelerini daha iyi şekilde yönetmeye yarar. Ayrıca CRM ve ithalat konusunda da bir bağ yaratılır ve malzeme satın alma ve tedarik etme konusunda şirkete yardımcı olur. Böylece tedarik zinciri görünürlüğü artar ve bu sayede daha iyi bir strateji yönetimi yapılabilir.

Ürün Kalitesi İyileştirmeleri

Bir CRM programı ile müşterilerin ürünler hakkında ne düşündükleri öğrenilir. Bu sayede imalat şirketleri, ürünlerinin kalitesinin nasıl iyileştirebileceği konusunda da planlamalar yapabilir. Ürünlerin belirli bir güncel pazara göre üretilmesi; daha güçlü bir geri dönüşe sebep olur. Böylece, müşteri bulma potansiyelinde de artış gözlemlenir.

Buna ek olarak; CRM, müşterileri daha iyi bir şekilde tanımaya da olanak sağlar. Netice olarak ise ürünler hakkında daha fazla geri bildirim alınır. Böylece üretim firmaları, hızlı bir şekilde ürün iyileştirmesini gerçekleştirebilir. Bu, aynı zamanda şirketten alışveriş yapan müşterilerinin ne beklediğini de gösterir. Müşteriye göre yapılan iyileştirme planları, çoğu zaman bir avantaj sağlar.

Daha İyi Talep Öngörüsü

Bahsi geçen CRM, şirketteki ekibin potansiyel anlaşmaları sayesinde gelecekteki satış büyümesini tahmin etmesine yardımcı olur. Tüm potansiyel anlaşmaları anlamak da şirketin şu anda nasıl bir durumda olduğunu gösterir. Nitekim, ilerleyen dönemde nasıl bir durumla karşılaşılacağına dair de belirli ön görüler elde edilir.

Ayrıca müşteri ilişkileri yönetimi, gerçek zamanlı bir satış tahminini de imalat firmalarına sunar. Bu veriler dikkate alındığında şirketin talepleri için müşteri tarafından bir sipariş beklemeye gerek yoktur. Çünkü CRM sayesinde imalat şirketi, daha iyi bir üretim planlaması yapabilir, olası sorunların hızlıca önüne geçilebilir. Buna ek olarak talebin daha hızlı şekilde teslim edilmesine de olanak tanır.

Müşteri Memnuniyeti ve Bağlılığı Artışı

CRM, sadece potansiyel müşteriler için değil mevcut müşterilerle ilişkileri yönetmek için de önemli bir araçtır. Bir imalat şirketine, müşterisi hakkında daha fazla bilgi sahibi olmasına ve etkili iletişim kurmasına olanak tanır. Böylece daha güçlü bir ilişki ortaya çıkar. Yine, tüm müşteri ve iş bilgilerine CRM üzerinden kolayca ulaşılabilir.

Müşteri ve bilgilere kolayca ulaşıldığında mevcut siparişlerle alakalı sorulan sorulara da hızlıca cevap verilir. Müşteri desteğinin güçlü olması da şirket ve müşteri arasındaki bağı kuvvetlendirir. Böylece bir imalat şirketi kendisine sadık olan müşteriler kazanır.

Daha İyi Kapanış Oranları ve Satış Performansı

Satış görüşmelerinin tek bir merkezde bir araya gelmesi de yine CRM sayesinde mümkün olur. Böylece satış ekibinin tüm hesapları, satışları, fırsatları ve iletişimleri bir sitemin içinde yönetilebilir. Bu sayede bir karışıklık durumu ortadan kalkar. Bir fırsatın kaçırılması gibi bir durum da söz konusu olmaz. Yani, CRM ve ihracat için tüm yollar sağlam bir şekilde planlanır.

Müşteriyle alakalı alınmış bilgiler ayrıca müşteri ve şirket arasında bir güvenin oluşmasına da neden olur. Bunların hepsi, bir müşteriye ulaşma, satış yapma ve tekrar satış yapmaya olanak tanır. Yani, daha iyi bir satış ekibi ve iyi yönetilen bir satış hattı ortaya çıkar. Satış ekibinin performansındaki artış daha fazla sonuç alınmasını ortaya çıkarır.

İmalat Şirketleri Neden CRM Kullanmalı?

Bir imalat şirketi CRM satın al seçeneğinden yararlandığında profesyonel bir müşteri ilişkileri yönetimini kazanmış olur. Bu durum, şirketin başarısı açısından çok önemlidir. Çünkü şirketlerin müşterileriyle olan etkileşimleri aktif şekilde takip edilmeli ve yönetilmelidir. Yani, CRM müşteri ilişkilerinin yönetilmesini sağlayarak şirketin başarısını da arttırmaya başlar. Müşterileriyle iletişim halinde olan bir şirket, rekabet halinde olduğu firmalardan her zaman bir adım daha önde olur.

Üretim süreçlerinize daha iyi yoğunlaşmak için ve müşteri ilişkilerinizi tek bir merkezden kolay şekilde yönetmek için CRM Programı sayfamıza göz atabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

CRM nedir?

CRM, bir şirketin mevcut ya da potansiyel müşterilerini yönetmek için kullanılan yazılımlardır. U sayede şirketler, müşterilerini daha iyi tanır.

Bir imalat şirketi CRM kullanmalı mı?

İmalat şirketlerinin daha iyi bir başarı elde etmesi için CRM kullanması önerilir. Böylece müşterilerinin istekleri doğrultusunda planlarını yapabilir.

CRM programıyla müşteri sadakati nasıl artar?

CRM programı sayesinde müşterinin beklentileri, istekleri daha iyi öğrenilir. Ayrıca müşterinin ürünler hakkındaki görüşüne ulaşılır. Bunlar, takip edildiğinde ve müşterilere göre planlar yapıldığında müşteri sadakati de artmaya başlar.

Scroll to Top