Soluto: ERP, CRM, E-ticaret ve Sektöre Özel Çözümler

Soluto Blog

Blog yazılarımızı takip et, merak ettiğin soruların cevabı
burada olabilir!

Mail Order Nedir

Mail Order Nedir? Ödemeler Nasıl Alınır?

Mail Order, alışveriş hesabı veya katalog kredisi olarak da adlandırılan bir sistemdir. Bu sistem, ürün alım ve satımda ilk teknolojilerdendir. Mail Order işlemlerinde fiziksel bir katalog kullanılabilir veya online alışveriş ile ürün siparişi verilebilir. Tüm alışverişinizi tek seferde ödemek yerine, bir kredi kartı hesabı açıp aralıklarla ödeme yaparsınız. Direkt kelime anlamıyla “Mail Order nedir?” derseniz, posta siparişi olarak çevrilmektedir. Peki, “Mail Order nasıl yapılır?”

Mail Order üzerinde ürün satmak isterseniz ilk olarak ürünleriniz için mükemmel fotoğraflara ve açıklamalara yatırım yapmalısınız. Müşteriler ürünleri şahsi olarak deneyemeyecekleri için görsellik ön planda olacaktır. Bu sebeple Mail Order üzerinden sipariş alan şirketler, genellikle e-ticaret vitrini ile fiziksel bir katalog veya broşür kullanırlar.

Sipariş oluşturmaya başlayan şirketler, ödemelerini sorunsuz alabilmek için çevrim içi ödeme işlem sistemi oluştururlar. Bazı işletmeler, mal satmak için üçüncü taraf aracıları kullanır. Bazıları ise çeşitli çevrim içi pazarlama taktiklerinden faydalanacaktır. Siparişlerinizi müşterilerinize göndermeniz için sorunsuz bir nakliye sistemi kurmalısınız. Stoksuz nakliye türleri ilk aşamada önerilir.

Mail Order ile Ödemeler Nasıl Alınır?

Mail Order ile ödemeler, web siteleri veya mobil uygulamalar üzerinden ödeme yapmak istemeyen müşteriler için sunulmuş bir ayrıcalıktır. Telefon veya e-posta yoluyla ödeme yapmayı tercih eden kişiler Mail Order ödeme yöntemini kullanır. Bu yöntem, bir tür kart mevcut değil (CNP) ödemesi. POS terminali veya sanal terminal ile kabul edilebilirler. Mevcut olmaları için fiziksel bir kart veya müşterilerin web sitenizdeki herhangi bir formu doldurmasını gerektirmezler. Mail Order, işletmeniz ile e-ticaret kullanmayı tercih etmeyen müşteriler arasındaki satış engellerini kaldırabilir.

Mail Order ödeme işlemleri oldukça kolaydır. Müşteri size telefon, e-posta veya mektup yoluyla ödeme kartı bilgilerini verir. Bunu yaparken işlemi sanal bir terminal aracılığıyla gerçekleştirmenize izin verirler. Bu, sizin tarafınızdan sağlanan web tabanlı bir ödeme uygulamasıdır. Kartı okutmak yerine kart verileri manuel olarak sisteminize girilir. Bu, geleneksel bir kart terminalinin yanı sıra sanal bir terminal aracılığıyla da yapılabilir. İşlem verileri daha sonra yetkilendirme için ihraççıya otomatik olarak gönderilir ve işlem onaylandıktan sonra hem size hem de müşteriye bir makbuz gönderilir.

Mail Order ile ödeme yapmak için size Mail Order formu gönderilir. Bu formda kart ve kişisel bilgilerinize ait sorular sorulur. Siz bu soruları cevaplayarak alıcıya gönderirsiniz. “Mail Order formu örneği” birçok yerde karşınıza çıkacaktır. Bu örnekleri inceleyip fikir sahibi olabilirsiniz.

Mail Order Güvenli mi?

“Mail Order nedir?” sorusundan sonra akla gelen bir diğer soru “Mail Order güvenli mi?” olacaktır. Her şeyden önce Mail Order ödeme sistemi, alıcının kredi kartına ve kendi şahsına ait bütün bilgileri yazılı olarak form aracılığıyla satıcıya iletmesiyle gerçekleşir. Bu sebeple işlemlerde güvenilirlik tam anlamıyla sağlanamaz. Mail Order formları, genelde e-mail, WhatsApp gibi dijital ortam aracılığıyla paylaşıldığında bilgilerin, üçüncü şahısların eline geçme riski mevcuttur.

Satıcılara müşteriler tarafından gönderilen bilgilerin tamamının korunması şartı vardır. Bu bilgilerin üçüncü kişilere ulaşması hem satıcı hem müşteri için önemli risk faktörleri barındıracaktır.

Mail Order Yönetiminde Kart Sahibi ve Satıcı için Riskler Nelerdir?

Mail Order yönetiminde kart sahibi ve satıcı için birçok risk faktörü bulunur. Bazı durumlarda “Mail Order açma” gibi işlemler kullanışlı görünse de gözden kaçırılan durumlar sizi kötü etkileyebilir. “Mail Order nasıl açılır ve işlenir?” bilgilerini edindikten sonra yanlış ilerleyen işlemler gözünüze çarpacaktır.

Mail Order formunu doldururken bilgisayarınızda farkında olmadığınız bir virüs varsa bu virüs ile ekran kaydı alınabilir. Form üzerine yazdığını her bilginin bir başkasına ulaşma ihtimali bu şekilde artar. Mail gönderme esnasında kullanacağınız Gmail uygulamasının işlenmesi için bir sunucuya bağlıdır. Sizin bilgilerinizin tamamının olduğu Mail Order formu bu sunuculara da iletilir. Yani, bu şekilde bilgileriniz üçüncü şahısların eline geçmiş olur.

Başka uygulamalar üzerinden gönderdiğiniz Mail Order formu örneği web tarayıcıları üzerinde kaydedilir. Bunun gibi birçok durum kart sahibi ve satıcı için olumsuz olaylarla karşılaşma ihtimalini arttırır.

Mail Order’ın Avantajları Nelerdir?

Mail Order’ın avantajları hem kullanıcı hem satıcı için oldukça fazladır. Diğer yandan “Mail Order ne demek?” sorusuna bir de avantaj açısından bakmak gerekir. Genel olarak bu yönetimin avantaları şu şekilde sıralanabilir:

  • Alıcılar, faizsiz başlangıç dönemlerinden yararlanır ve ödemeleri zamana yayarak nakit akışını daha etkin yönetebilir.
  • Satıcılar, düzenli geri ödemeler şeklinde sabit bir gelir akışından yararlanır.
  • Herhangi bir cihazdan sanal terminalinizi kurmak ve erişmek kolaydır.
  • Müşteriler için hızlı, güvenli ve sorunsuz bir deneyim sunar.
  • Çevrim içi iş yapmamayı tercih eden müşteriler için kolayca erişilebilir.

Mail Order sistemleri posta veya telefon siparişlerini kabul eden herhangi bir işletme tarafından kullanılabilirler. Bu işletmeleri genellikle;

  • Restoranlar ve paket servisler,
  • Seyahat acenteleri,
  • Profesyonel hizmet sağlayıcılar olarak görmeniz mümkündür.

Mail Order satıcı ve alıcı için farklı olanaklar tanır. Bu imkanları yönlendirmek satıcı ve alıcıya kalır.

Mail Order’ın Dezavantajları Nelerdir?

Mail Order sağladığı birçok avantajın yanında potansiyel dezavantajlar da barındırabilir. Bu uygulamanın satıcısı veya kullanıcısı olmadan önce bilinmesi gereken dezavantajları şunlardır:

  • Alıcılardan, uzun vadeli satın alımlar için yüksek faiz oranları tahsil edilebilir ve kaçırılan ödemeler kredi notlarını etkiler.
  • Satıcılar, alıcıların kredi sözleşmelerinde temerrüde düşme riskini taşır, bu da ödemeleri takip etmeyi veya kredi kuruluşlarına rapor vermeyi gerekli kılar.

Mail Order hesabı kullanarak bir sipariş oluşturmaya ve ürün satmaya karar verirseniz, her müşteri için ayrı hesap oluşturmalısınız. Her müşteri için oluşturulmuş bağımsız hesaplar, her şeyi takip etmeniz konusunda size kolaylık sağlayacaktır.

Sıkça Sorulan Sorular

Mail Order Kullanan Satıcılar Nasıl Bir Risk Altında Olurlar?

Müşterileriniz size gönderdiği her bilgiden siz sorumlusunuz. Bu bilgilerin kaybolması veya üçüncü kişilerin eline geçmesiyle hakkınızda ciddi hukuki yaptırımlar uygulanabilir.

Kredi Kartlarının Tamamı Mail Order İşlemlerine Açık mıdır?

Güvenlik sebebiyle kredi kartları mail Order işlemlerine kapalıdır. Yetkili kişilerle iletişime geçerek açmanız gerekir.

Mail Order Formlarında Hangi Bilgiler İstenir?

Kişisel ve kart bilgileri, ödeme tutarı, ödeme tarihi istenir. Bunlara ek olarak ödeme yapacak kişinin imzası gerekir.”

Soluto Yazılım e-arşiv fatura ve e-Fatura çözümleriyle tanışmanın tam vakti!

Scroll to Top